DSAI BERSAMA AMKPP #TAWAN416!

DSAI BERSAMA AMKPP #TAWAN416!

Sunday, February 13, 2011

Kenyataan Akhbar Kelab Anwar Ibrahim berhubung gesaan Ummi Hafilda supaya Kerajaan Malaysia menghalang kebebasan Dato Seri Anwar Ibrahim keluar masuk negara

Kelab Anwar Ibrahim (AIC) melihat gesaan Ummi Hafilda yang dipetik daripada Mingguan Malaysia, supaya Kerajaan Malaysia menghalang kebebasan Ketua Pembangkang, Dato' Seri Anwar Ibrahim untuk keluar dan masuk negara ini sebagai terdesak dan tidak kena pada pada tempatnya. Tindakan itu juga jelas bertujuan mengelirukan rakyat apabila menuduh kononnya Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat itu merancang sesuatu untuk meraih simpati politik.

Umum telah mengetahui yang Ummi Hafilda sering menjadi alat kepada musuh-musuh politik Dato Seri Anwar Ibrahim dalam merencanakan pelbagai agenda jahat dan menabur fitnah untuk memberi imej buruk kepada Dato' Seri Anwar Ibrahim, namun seringkali gagal mencapai matlamat tersebut. 

Kelab Anwar Ibrahim juga mempersoalkan kredibiliti Ummi Hafilda dan kedudukannya yang dilihat seperti mempunyai kuasa dan tugas-tugas khas sehingga mempunyai suara untuk mengarahkan Kerajaan Malaysia melakukan sesuatu mengikut telunjuk beliau. Amatlah menghairankan apabila seseorang yang tidak mempunyai apa-apa jawatan kerajaan, memperolehi liputan istimewa daripada media arus perdana untuk menyerang keperibadian orang lain.

Ummi Hafilda dinasihatkan supaya mengukur baju di badan sendiri dahulu sebelum bertindak melebihi batas yang dimilikki. Tindakannya yang seolah-olah ingin mengajar Kerajaan Malaysia adalah amat memalukan dan ditertawakan oleh seluruh lapisan masyarakat. Ini juga menggambarkan Kerajaan Malaysia tidak lagi mempunyai kredibiliti dan terpaksa menggunakan Ummi Hafilda sebagai suara rasmi kerajaan. Cukuplah sudah campur tangan keterlaluan daripada banyak pihak dalam urusan seharian pentadbiran negara ini, yang jelas amat memualkan dan mengundur sistem pengurusan negara ke tahap paling teruk sejak sedekad yang lalu

AIC bertegas bahawa Dato' Seri Anwar Ibrahim tidak boleh dilabelkan bersalah, selagimana mahkamah tidak memutuskan sedemikian apatah lagi dengan banyak kekeliruan perjalanan perbicaraan yang berlaku. Oleh itu, beliau mempunyai hak dan kebebasan untuk melaksanakan urusan beliau dan tidak sewajarnya beliau dinafikan hak tersebut hanya kerana gesaan-gesaan bodoh yang datang dari sesetengah pihak. 


Saifuddin Shafi Muhammad
Setiausaha Agung 
Anwar Ibrahim Club
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment